Mai jos puteți vedea toate citatele extrase din cartea
Chipul omului
Chipul omului
Ieromonah Ghelasie
  • Platytera
  • București
  • 2014
  • 1
  • 145 X 210
  • 368
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Omul nu este creat nici din sufletul și nici din trupul părinților, ci doar din actul divin, care "leagă" Chipul creației Sale și de o continuitate de naștere a lumii. Cele create nu se pot "autocontinua" din propria lor ființialitate, ci doar prin actul divin și prin prezența actualizării actului divin ce se continuă la nesfârșit."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, pp. 15-16
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Cu divinul omul trebuie să aibă o relație integrală-interpersonală. Numai oglindindu-se în divin, omul se conștientizează și pe sine ca chip adevărat de om. Această oglindire permanentă este nașterea continuă din divin."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 17
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Dacă în natură ne-am obișnuit să vedem că lucrurile "apar și dispar", omul se impune cu taina sa de indestructibilitate. Omul nu poate "pieri" și aparenta "moarte" nu-l poate distruge pe om. Această permanență a omului până la veșnicie este însăși taina omului. De aceea omorârea unui om este o crimă ce nu se iartă, ci se ispășește... Blestemul morții este "judecata" cea mai dură."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 19
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Concepția antică că lumea este "multiplu" dumnezeirii și concepția tot mai proliferată și astăzi, că lumea este de fapt un proces evolutiv, constituie cea mai luciferică părere, cel mai luciferic raționament care a generat toate ereziile și îndeosebi antihristicul, anticreștinismul, antievanghelismul."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 22
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Om în sensul tainic creștin înseamnă Fiul lui Dumnezeu, dar noi nu suntem fii ai lui Dumnezeu în sensul absolut al dumnezeirii, ci fii lui Dumnezeu ca chip de creație, care avem înrudirea cu Dumnezeu prin faptul că purtăm chipul de filiație, chiar dacă este de creație."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 25
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Dumnezeu nu creează prin intermediari. În Biblie se arată clar, Dumnezeu a creat cerul și pământul și pe om direct, fără existența spiritelor. Nici nu vorbește despre ele, Dumnezeu creează decât direct și personal. Creația este dar al lui Dumnezeu, dar-act al lui Dumnezeu, îngerii lui Dumnezeu sunt tot creația lui Dumnezeu. Natura este creația directă a lui Dumnezeu. Omul este tot creația directă a lui Dumnezeu."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 31
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Nu există libertate în sens invers, în sens negativ. Este o libertate luciferică. Există doar libertatea unică, într-un singur sens. Asta este perfecțiunea. Există o singură libertate spre desăvârșire, spre creștere, spre veșnicie, spre actul nașterii, prefacerea liturgică a întrupării și împărtășirea, unificarea totală de a sta față în față cu Dumnezeu Tatăl. Asta este desăvârșirea."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 34
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
Părintele Ghelasie Gheorghe de la Frăsinei
1944-2003
"Menirea omului este menire Euharistică, și de Împărtășire. Omul este chip de Biserică. Fără Biserică liturgică nu poate să fie viață și menire de om. Omul care nu mai este ființă liturgică, își întunecă chipul, se degradează, se anormalizează, devine demonic, luciferic."
Sursa: Ieromonah Ghelasie, Chipul omului, Ediția 1, Editura Platytera, București, 2014, p. 36